• Natlie Imbruglia

    Doesn`t she look very cool?

  • Thousands of Years

    Earth has lived thousands of years...

  • Fruits

    Fruits are vital for health and their nutrients...

  • The Lonely Road

    The Lonely Road reminds Me with You...

  • Twister

    Here are some twisting graphics for you...

Wednesday, January 6, 2010

Jejaktrend.com - Trend apa yang nak di jejaknya?


Jika anda, kaki mencari blog yang menulis tentang tutorial blogspot atau tips mengenai blogspot yang berasal dari Malaysia, mungkin anda pernah melawat blogwww.jejaktrend.com. Nama yang cukup lagenda dan klasik dengan layout template berwarna merah.

Kenapa gua tiba-tiba minat nak buat ulasan tentang blog Eldy ni. Adakah gua sedang berkonspirasi dengan blog www.jejaktrend.com ?

Pada pendapat gua, Eldy seorang blogger yang bagus. Walaupun masih baru( gua juga baru) dan muda(budak Form 6), tapi hebat mengeksploitasi keadaan hingga mendapat rank yang dikira baik. Gua sangat kagum dengan beliau.

Selalu juga gua terjah ke blog Jejaktrend untuk lihat macam mana Eldy menggunakan keyword. Hasilnya, gua telah berjaya mendapatkan beberapa keyword yang paling mantap untuk niche blog yang gua tulis. Iaitu tutorial blogspot. Gua jadi bangga sekejap bila gua taip pada kotak google search perkataan Cara buat tepung ubi, tersenarai nama maribinablog.blogspot.com. Cara membina kereta juga telah menyenaraikan nama bolg gua untuk kategori pages from Malaysia. Lepas ni, mungkin gua akan bertukar arah daripada tutorial blogspot kepada cara dan tips memasak atau panduan buat kuih raya yang sedap atau teknik membina kapal terbang. Ingat, jika kita faham tentang kelebihan keyword, ia akan membantu memudahkan kerja mempromosi blog kita dan hakikatnya, ia sememangnya sangat mudah. Boleh buat rujukan tentang tips keyword di www.jejaktrend.com.

Tips dan teknik yang diberi oleh blog Jejaktrend ni gua rasakan terbaik dari seorang yang baru macam gua dan ingin berkongsi pengalaman kepada kita semua. Memang tak kedekut ilmu. Bermula dari seorang yang tak tahu apa tentang blog dan langsung tak faham XPDC, hingga boleh memberikan tips dan tutorial kepada blogger lain. Sesuai untuk di jadikan rujukan kepada blogger yang masih baru dan mencari tips-tips yang bagus dan berguna sebagai panduan.

9 comments:

  1. emm...cam kenal jak ini orang..aku ade gak lepak kat blog dia..tpi cam segan lew nak tulis komen. hahaha

    ReplyDelete
  2. uik nape aku klik link blog dia xkuaw ek?

    ReplyDelete
  3. @5166203461931611726.0
    oh ko tersalah letak link ar bro..

    ReplyDelete
  4. best nieh...nanti aku nak try gak lah kot ade org nak view lah kan =p

    ReplyDelete
  5. yg bestnye eldy ni chinese kan... tp x kekok pn tulis blog bahse melayu... gelemer eldy gua pn slalu lepak situ

    ReplyDelete
  6. bukan ke dulu kamu juga yg mengajar follower kamu supaya jangan letak link dalam entri? menyebabkan trafik sia-sia beralih arah?

    ReplyDelete
  7. oh amat suka m'refer blog itu sejak tahun lepas (^.^)

    ReplyDelete