• Natlie Imbruglia

    Doesn`t she look very cool?

  • Thousands of Years

    Earth has lived thousands of years...

  • Fruits

    Fruits are vital for health and their nutrients...

  • The Lonely Road

    The Lonely Road reminds Me with You...

  • Twister

    Here are some twisting graphics for you...

Saturday, November 21, 2009

Tolong klik Nuffnang gua, gua nak kaya cepat. Tolong menolong amalan mulia.



Ini bukan entri provokasi.

Dirantai digelangi Nuffnang. (Nyanyian kumpulan Exit)

Kliklah oh kasihku,
Kurayu kepadamu,
Janganlah diturutkan mainan perasaanmu,
Klik saja Nuffnangku yang semakin tandus dan gersang,
Dengan button kiri tetikusmu,
Duhai sayang.

Pertamanya, gua ingin katakan yang lu orang tak akan jadi kaya dengan klik-klik ads Nuffnang. Banyak sangatkah hasilnya kalau lu mintak gua klik-klik lu punya Nuffnang?  Tolong menolong apa bendanya ini? Ingatlah, tindakan  lu orang akan menyusahkan blogger yang lain dan  menyebabkan mereka berputih mata satu hari nanti.

Gua melihat satu fenomena yang  tak berapa nak sihat di kalangan blogger yang rata-rata mereka baru kenal dengan dunia blog, sama seperti gua. Ramai yang buat blog semata-mata nak sumbat Nuffnang dan menjelajah ke blog orang lain sambil meminta simpati supaya iklang Nuffnang nya di klik. "Gua dah klik iklan lu, kliklah iklan gua balik yer.." Adakah lu masuk blog gua sekadar nak minta gua klik iklan Nufnang lu?

Yang paling kelakar bila gua buat blog walking, gua terbaca ayat" Klik-klik Mister Potato wedges, nanti klik saya punye yer" tapi gua tengok blog tu langsung tak ada ads Nuffnang. Menakjubkan bukan?

Terus terang gua katakan yang gua tak akan klik lu punya iklan walaupun lu baik hati klik iklan Nuffnang gua. Sebab apa? Sebab yang sangat mudah iaitu gua tak minta pun lu klik. Gua tak kisah pun kalau tak ada orang yang sudi klik Nuffnang gua. Kalau lu betul-betul ingin meningkatkan earning daripada Nuffnang, letak iklan di mana sepatutnya mesti lu letakkan dan fokus pada lu punya tulisan.

Ingatlah, rezeki akan datang jika lu seorang yang jujur. Tak payahlah menyusahkan diri dengan cara yang seperti ini. Sudah-sudahlah tu main klik-klik. Tak lama benda ni meletup. Tunggu sajalah masanya. Gua sangat yakin.

p/s: Tak setuju dengan gua? Tulis saja di ruang komen gua.

30 comments:

  1. gua setuju bro. bro, check email nanti.

    ReplyDelete
  2. wah! caya lah lu..
    betul..aku suka blogwalking..tp xdelah smpi nak minta smpati org untuk klik nuff aku..

    nak kaya cepat macam tu la caranya..
    ahahahah

    ReplyDelete
  3. itu blogger yang baru nak berjinak2 dengan dunia internet memang tak tahu jangan marah kat diorang....kalau adsense dah lama kena ban...tapi nak dikato!

    ReplyDelete
  4. ehehe mmg takkan berterusan.skjap je kot,larat nk mnghadap keja men klik2 slalu.join je cuti2 ni.pasni sbuk takdeee maknenye.tpi kalau yg bt blog smata2 men klik itu mmg tak stuju.chill!

    ReplyDelete
  5. terasa jgk dgn kata2 pedas kat atas tu. kesian pd yg berkenaan.ada org buat blog ke 2,3 semata-mata nk letak nuffnang kn.padahal, blog dh lama x update.....tp aku x kisah semua tu.yg penting, d mana ada nuff,aku klik je....nk balas ke,x ke....suka ati la....

    ReplyDelete
  6. wohhaa~
    aq pon xpnh soh owg klik aq nye nuff~

    hee~
    ;P

    ReplyDelete
  7. nuffnang?
    kalau ada rupa macam ice blended mocha gua layan je. Apa ada hal.

    ReplyDelete
  8. hehe
    klik mengelik ni...
    entah
    klik sudah

    ReplyDelete
  9. tp ku xklik pon
    hehe

    blog untuk dibaca
    bukan untuk di klik klik

    ReplyDelete
  10. Aik semua sokong ko ? Ak ingat ramai yang bangkang . aku tak rasa yang klik nuff tu kadang-kadang betul-betul klik .. cakap jer lebih .

    Tapi sesetengah kes ada yang ada team nuff sendiri , diorang akan klik nuff ahli kumpulan ...

    Nak kaya dengan nuffang ? Jap ................ okay aku dah puas gelak , jujurlaaa kalau setakat aktiviti harian bagitau klik nuff tapi entry tarak ... memang takkan kaya . Silap-silap tiga tahun baru leh cash out pertama.

    Layanan aku pulak ? Aku kalau ada orang tu klik nuffnang memang aku lebih suka diorang report kat shoutbox . Aku sendiri pun akan report klu aku klik nuff .

    ReplyDelete
  11. salam:)

    sye akn klik,org yg klik sye, lo nak sye klik blik,bgitau,
    tapi sye tak minta dibalas~ lihat tajuk asal blog memasing~

    nice entry:)

    ReplyDelete
  12. hehe..leh ke kaya ngan klik nuffnang nie..ke dia org jer yg kaya? hehe. Buat blogger semua..Jom dapatkan 3 buku percuma dari PTS, caranya cuma letak banner kat website jer" - cara2nya ada kat sini http://homeworkcollection.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. saya juga menyokong... Meh kiter back to basic..hehehe. Bukan pendapatan yang dicari...

    To Nescafe ais ~ tq untuk info & ilmu yang sangat2 berguna. Saya budak baru belajr....

    ReplyDelete
  14. ermm nuffnang erk ape tuh,biskot ke? =p tah aku x berminat cr duet dgn cre mengKlik nuffnang nieh.lgpon tujuan aku wt blog just sekadar nk isi mase lapang dn berkongsi cerite jerk.x de niat lgsg nak duit nuffnang.dan sbb tuh gak aku x x letak nuffnang kt blog aku.

    kalo nk klik biar ikhlas bkn mgharapkan balasan sme...kepelekkan bile nampak "aku dh klik nuffnang ko,nnt ko klik aku blik" perlu ke?
    hurmm terpulanglah sndr pandai menilai......

    ReplyDelete
  15. Teman nya blog takder nuff tp kat shoutbox dia bgtau dah klik nuff n suh klik nuff dia plak :D Nmpk sgt menipu. Hahaha.

    ReplyDelete
  16. ahaksss.... kesian plak kat dak wan. nampak bebenor mr. msg tu penipu tahap gaban. dlm dunia ni, xleh lari dr kaki penipu. idup tau nak senang je. to mr cikgu nes. n3 ni agak pedas. kire x cukup lada, cili api d tambah. boring tul 2,3 ari ni. ujan je. broadband dah jadi kura2.
    tang n3 tu rkan, cik jah setuju. klik2 mmg xleh jadi kaya. tapi cikgu.... jgn r bekeng(garang) sgt. lex cikgu. pi duk dlm peti ais dulu. tgh2 ujan org sejuk. dia panas je. ahaksss

    ReplyDelete
  17. nes,bile u bhskn diri lu gua, lu gua..pastu ckp psal rezeki kn. rs mcm akward gle.

    ReplyDelete
  18. To CONNIE:

    Haha. Gua dah agak dah. Mesti ada yang mempertikaikan banda ni. Nampak macam orang jahat dan kurang ajar ker kalau guna ganti naman gua lu.

    Janggal yer kalau guna gua lu lepas tu cakap pasal rezeki?

    Pada pendapat gua pulak, gua lagi janggal bila orang guna bahasa sms yang langsung tak ada makna dalam kamus dewan dalam blog.

    ReplyDelete
  19. nk kaye masuk la biz internet.
    wat kije sket. hahaha

    ReplyDelete
  20. Gua pn dah slalu kena kes cam nie..blk2 suruh kta klik nuffnang dorang...x paya lah nak paksa2 org klik..ikhlas lah cikit woi!!!nasib bek online...klu org tue dpn mata gua..mkn pelempang kang!!!

    ReplyDelete
  21. @Mr Kamikaze

    ~Haha. Itulah pasal bro. Gua kadang-kadang nak marah pun ada. Tapi dah malas dah. Biarkan aje dah. Benda ni lama-lama nanti senyaplah. Sampai bila diorang tahan nak buat stail klik-klik ni.

    ReplyDelete
  22. @anwaruddin

    Gua pun dah tak kisah. Kliklah puas-puas. Dah kena ban nanti senyaplah diorang tu.

    ReplyDelete
  23. klo org klik..
    kite klik balik pn slh ke?
    xd la sampai sejuta kali klik seari..
    itupun sambil2 usya dyorg punye entri..

    ReplyDelete
  24. @a1zudd1n

    Ada blogger yang tak kisah benda-benda macam ni, ada juga yang tak senang. Terpulang pada blogger itu.

    Tapi pada pendapat gua, gua tak berapa setuju dengan benda ni. Sebab benda ni mesti ada kesan nanti.

    ReplyDelete
  25. x pelah...aku x kisah ade nuff ke tak jnji aku bole menaip suda.lg pon motif aku just nak meluahkan rse dn pendpt jerk dlm blog.x de kaitan dgn nak duit dr nuff.aku pon bukn lah blogger y tegar.....

    ReplyDelete
  26. Salam, terus terangla, akupun terkejut bila tengok budaya blogger Malaysia yang klik2 nuff ni... aku bukan otai, tapi aku start blog dlm tahun 2005/2006 - tak penah aku tengok blogger indon ke mat saleh ke men2 klik....hurm, tapi biarlah...buat macam aku je, kalau dorang minta klik, klik je time ko rajin..kalau maleh, tak payahlah...

    ReplyDelete
  27. aku xfhm. nuffnang tu ape? klik2 blh dpt duit? ntah la. aku xpedulik. yg penting aku happy menulis. weeeee...

    ReplyDelete