• Natlie Imbruglia

    Doesn`t she look very cool?

  • Thousands of Years

    Earth has lived thousands of years...

  • Fruits

    Fruits are vital for health and their nutrients...

  • The Lonely Road

    The Lonely Road reminds Me with You...

  • Twister

    Here are some twisting graphics for you...

Saturday, December 12, 2009

Gua ada buat template. Nak minta cadangan dan pandangan anda. Boleh?

Sekarang ni gua nak stop dulu tulis tutorial. Tapi gua tetap akan cuba jawab soalan-soalan yang di beri. Tapi, itupun bergantung pada bentuk solannya lah yer. Hehe.

Buat masa ni, gua tengah cuba siapkan satu template simple 2 column yang gua edit dari script template minima yang kaler putih tu. Anda boleh lihat sample template yang separuh siap itu di sini. Bukan gua pandai sangat buat-buat template ni, tapi untuk makluman anda, senang sebenarnya kalau nak buat template-template yang simple. Yang penting sekali, mesti faham betul-betul koding.

Gua nak minta pandangan,pendapat atau komen daripada anda tentang apa yang patut di tambah atau di buang dari template tersebut.Gua dah masukkan ikon menu bar, burung twitter,rss, bookmark dan threaded comment. Berdasarkan respon daripada reader, gua akan cuba ubah dan kemudian gua akan publish script tersebut untuk anda gunakan. Itupun kalau berminatlah. Hehe.

Template ke-2 juga sedang dalam pembinaan dan akan dipublish selepas template yang pertama siap tanpa sebarang masalah.

29 comments:

  1. layout 2 xnk tukar ke?

    comel jugak kalau letak warna yg abstrak but simple..=)

    ReplyDelete
  2. @ZihNuN FaTiN

    Layout yang mana tu yer..Background erk?

    ReplyDelete
  3. buat juga utk 3 column iyer... nanti akak ambil bawa ke blog akak...

    ReplyDelete
  4. @MrsNor

    Ni mamang khas untuk 2 column. Sebab ramai yang pakai 2 colum. Tapi tak apa, nanti cuba buat untuk 3 column.

    ReplyDelete
  5. Nes, wa takmo ruangan untuk posting tu nak wat camner eh? Wa nak wat semua column utk widget jewr. Bolehke? Sample macam wa dah buat, tapi tak berapa nak jadi kat;

    http://sue-sygckitlist.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. nice. tapi background tu mcm tak sesuai la dari segi pandangan gua la.. tu je.. yg lain ok

    ReplyDelete
  7. @alifbro

    Haha. Tulah masalahnya. Background image ker background kaler yang sesuai. Tak apa, kita tunggu survey.

    ReplyDelete
  8. @2129464514083847319.0

    buang je bahangian blogpost dalam template

    ReplyDelete
  9. @Dak Wan

    Buang main wrapper. Ganti jadi sidebar.

    ReplyDelete
  10. macamana projek avatar dalam threaded comments en nescafe? berjalan lancar?

    ReplyDelete
  11. @sukiminna

    Gua tak jumpa koding untuk profile id + profile image. Gila payah. Balik-balik keluar gambar gua. Haha.

    ReplyDelete
  12. @sukiminna

    Tak siap lagi. CSS tak abis edit.Hehe

    ReplyDelete
  13. a'a background..comey2 background tu..t wat tuk 3 column gak ea..=)

    ReplyDelete
  14. okey gk,.
    tp kalo scroll down kn,,wrna2 tuh xde kan,.
    kalo ade smpai bwh pon lawa jgk,.

    ReplyDelete
  15. aa...nice colour...tapi kale putih cam xjoin sangat ngan background tu..ape kate tambah border hitam antara background ngn kale putih tu n tukar kaler putih ngn other soft colour..hee.mintla wane tu

    ReplyDelete
  16. @Nescafe ais
    Takper nes, pelan-pelan kayuh nanti wa implement dulu komen nie kat blog wa.

    ReplyDelete
  17. cool aku suke tgk wane2 tuh sume..tp pe kate ko tuka hitam pon ok gak..putih nmpk terlalu biase..pape pon tip top! =)

    ReplyDelete
  18. hyep! aku tau aku bkn pengkomen yg baek tp nk komen gak..lalala..
    bckground kalerpul blog tu chantek.. tp putih tu cam xbpe kena jek..hikhik
    sekian~

    ReplyDelete
  19. Ok nice! tapi, background blakan wat color len la leh?

    ReplyDelete
  20. @ZihNuN FaTiN

    Boleh, kalau ada kelapangan yer.

    ReplyDelete
  21. @cikTi

    Takut berat, image background besar saiznya.

    ReplyDelete
  22. @S.I.D

    Belum di test lagi. Nanti dah ok, gua masukkan scriptnya.

    ReplyDelete
  23. Background dh ok.....cuma....putih tu mcm....janggal jgk.cari la warna lain yg lebih mach...

    ReplyDelete
  24. Ada tak cara nk tukar backdround color dari hitam ke kelabu sikit? ataupun ko ada cadangan untuk buat blog aku jadi lebih ringan. Aku kurang arif dalam memilih color...hitam je yg menawan hati aku tp macam tak berapa nk mesra la.

    ReplyDelete