• Natlie Imbruglia

    Doesn`t she look very cool?

  • Thousands of Years

    Earth has lived thousands of years...

  • Fruits

    Fruits are vital for health and their nutrients...

  • The Lonely Road

    The Lonely Road reminds Me with You...

  • Twister

    Here are some twisting graphics for you...

Monday, October 26, 2009

Golongan blogger yang tidak beretika.



Gua sememangnya tak berapa nak setuju dengan cara seseorang blogger menarik pembaca dengan cara yang pada pendapat gua nilai moralnya kurang. Mungkin golongan ini kurang memahami maksud beretika. Jarang gua nak masuk lagi blog-blog yang semacam ini. Kalau masuk semula pun, mungkin tersilap klik.

Tak payah gua nak berpanjang lebar pada mukadimah entri ini.

Gua fokuskan pada mereka yang suka menjatuhkan  maruah seseorang pada entri yang mereka tulis. Gua kecilkan lagi fokus (baca ford focus) gua kepada mereka yang suka menjatuhkan maruah orang perempuan.

Pada tajuk entri semacam ingin bertanyakan pendapat daripada pembaca. tetapi hakikatnya, entri yang ditulis adalah berat sebelah dan berbaur kutukan semata-mata. Kutukkan – kutukkan membina pada golongan makwe (baca perempuan) pada gua ada kalanya melampaui batas tatasusila seorang blogger yang berhemah. Tidak kira di blog ataupun di jalan raya. Mestilah sentiasa berhemah.

Blog-blog yang semacam ini sememangnya mendapat sambutan yang meriah dan menggalakkan. Gua pun kadang kala khayal seketika dengan lenggang lenggok kata yang indah lagi mengasyikkan, menghentam kaum perempuan yang lemah dalam blog tersebut. (gua tak double standard)

Jika di tinjau pula pada bahagian komen entri tersebut, majoriti komen datangnya dari orang lelaki. Ada juga makwe – makwe yang cuba menjadi heroin dengan menyangkal entri tersebut, tetapi misinya gagal. Harap-harap tak menangis sudahlah. Masakan tidak, 40 lawan 5.

Gua cadangkan pada makwe – makwe yang merasakan jika terdapatnya diskriminasi atau hinaan melampau pada kaum mereka didalam sesebuah blog atau artikel, mintalah blogger tersebut menarik balik entri yang ditulis dan memohon maaf. Kalau degil sangat, buat sahaja laporan Polis atau jika makwe seorang lawyer, saman saja tuan blog. Gua yakin, mesti golongan tersebut akan sentiasa beringat bila nak menulis. Bukan main sedap otak.

p/s: Gua tak tau apa kaitan atau hubungan gambar dengan entri. Tengok macam kena jer.
Orang tua-tua ada cakap, jangan makan banyak cili, nanti kena buasir.

31 comments:

  1. aku tau blog mn yg ko maksudkan.. wahkahkah!

    ReplyDelete
  2. To zaiMi:

    ~Kita diam-diam sudahlah.Haha..Biarlah rahsia.

    ReplyDelete
  3. huahua~~~

    haha...mcm blog ko ni...kaum laki yg disishkan wlaupon penulis blog laki..
    haha~~da iras2 double standard gak r..
    ikot kata din beramboi...do i concern??huhu~~

    ReplyDelete
  4. To Izanuddin:

    ~Gua cadangkan lu wat report. Haha.

    p/s: Gua teringat report card masa gua sekolah rendah. Gua nak tengok balik.

    ReplyDelete
  5. huahua~~cm tau2 je mgu ni bnyk repot aku nak kena submit..susah jadi student ni..smpai satu tahap rasa mcm nak gila~~...tlg nes..
    hehe

    ReplyDelete
  6. ala, tak paham.ape y sedang di perkatakan ni?

    ReplyDelete
  7. 40 lwn 5?
    xpatot2..

    aku dh saman tuan pnye blog tu.
    blasah duet die cukup2.
    dun wori..hehehe.

    ReplyDelete
  8. wahahahaha..nah tgk bila nescafe ais jd nescafe "panas"...hahahahahahahaha.. x patut..tak patut...
    hehehehe

    ReplyDelete
  9. salam bro..aku nk taw cara gane kamo wat ade iklan nuff kt bawah posting la...leh ajarkn...

    ReplyDelete
  10. Hurmmm blog nie lak patut menjadi tarikan kaum hawa , tapi konfius dari dulu sampai sekarang kaum adam jer comment . Kenapa erk ?

    ReplyDelete
  11. To izanuddin:

    ~Mcm lu sorang penah jadi student.
    ~Gua hanya boleh berdoa supaya report lu x kena reject.

    To CONNIE:

    ~Susah nak di gambarkan.

    To Adjla:

    ~ Dah saman? Tau ker blog yang dimaksudkan itu.

    To I'M NOT mr_PERFECT:

    ~Sekali sekala minum nescafe panas sedap juga.

    To Falcon:

    ~Nanti akan dimaklumkan. Harap bersabar yer.

    To touyakaruma:

    ~Adakah blog ini patut menjadi tarikan kaum hawa? Haha. Tak terpikir pula gua sampai ke taham tu. Legend jugak tu.

    ~Kat list komen tu pun ada nama makwe-mawke. Kehkeh

    ReplyDelete
  12. yeke??haha~~..
    tah...wlaupon ko fokus pada ladies..
    tp kaum adam yg macho yg ramai komen..
    pe pendapat ko??

    ReplyDelete
  13. To izanuddin:

    ~Blog lu ada kena mengena dengan post gua ker. Macam terasa sgt jer dgn post gua. Haha
    ~Post gua pasal blogger yang tidak beretika.

    To Uruchimaru:

    ~ Ambil jalan selamat, duduk tengah2.

    ReplyDelete
  14. betul2..tapi jawapan standard yg selalu kita dgr ialah.."blog aku suka hati aku lah"
    kalo org dah cakap mcm tu nak buat cam mana kan kan...

    ReplyDelete
  15. aku tau blog sapa!!! bru aku nk tulis entri psl ni..

    ReplyDelete
  16. To nenek tua banyak sakti:

    ~Lu tulis, Gua support lu dari belakang. Amacam.

    ReplyDelete
  17. haha..
    aku etika r..wahaha~~
    xde r terasa..saje nak komen2...
    aku kan pekomen tegar dlm ni...
    huhu~~
    nak tutorial bagu abg..

    ReplyDelete
  18. aku mcm tau je blog yg dimksudkn...
    haish..kne bls dendam ni.huhu.

    ReplyDelete
  19. To izanuddin:

    ~ Pekomen. Jangan Pokemon sudahlah. Haha.

    p/s: Lu ada idea utk contest baru gua. Ilham tak sampai-sampai.

    To Adjla:

    ~ Janganlah berdendam. Tak ada faedahnya. Apatah lagi dividen. Kelak merana diri. Amacam ayat gua..

    ~

    ReplyDelete
  20. contest mcm ni..:
    gmbr plg kreatif bergmbr bersama nescafe..haha..pas2 suruh org plih yg plg best...huhu..~~ok??

    ReplyDelete
  21. To izanuddin:

    ~ Idea yang tak menguntungkan gua. Hanya menguntungkan syarikat Nestle.

    p/s: Gua akan merapu sambil mencari idea yang bernas untuk contest gua yang baru. Harap bersabar.

    ReplyDelete
  22. hahaha~~~yeke??
    da ko gune nama nes.sbb 2 aku kasi idea cm 2..haha~~
    klu nak wat top commenters..aku ranking g..xadil r pada gadis2 yg comel2 kt blog ko ne~~

    ReplyDelete
  23. Hmmmm.... segalanya utk wang bkn utk enjoy.... :( Weh... kita wat suka2 jewr bloging nie kn? Just 4 fun

    ReplyDelete
  24. tak penah lagi jmp blog seperti yg d maksudkn
    ;)

    ReplyDelete
  25. Nak link BLOG kutuk awek plssss...

    ReplyDelete
  26. To ~n0ra~:

    ~ Maaf, link terpaksa dirahsiakan. Cukup hanya sekadar makluman dan ingatan.

    ReplyDelete
  27. macam kenal jerk sape yg ditujukan..
    hohoho...

    Hope x silap org..
    wahahaha

    ReplyDelete
  28. @apLe dE gadiZ

    Macam kenal jer cara gelak.

    Sendiri mau ingat la..Hoho.

    ReplyDelete
  29. jahatnya kutuk2 awek. plg jahat ialah tukang komen yg menyokong (lelaki). ciss.

    ReplyDelete