• Natlie Imbruglia

    Doesn`t she look very cool?

  • Thousands of Years

    Earth has lived thousands of years...

  • Fruits

    Fruits are vital for health and their nutrients...

  • The Lonely Road

    The Lonely Road reminds Me with You...

  • Twister

    Here are some twisting graphics for you...

Sunday, October 11, 2009

Membina Link yang berkelip dan berwarna-warni

Untuk menjadikan warna pada link berkelip dan berwarna-warni seperti yang boleh anda lihat pada link blog ini, anda hanya perlu mengikut beberapa langkah yang mudah di bawah.


Langkah 1

Salin kod ini. <script src='http://sites.google.com/site/testingsahaja/rainbow.js'/>

Langkah 2

Log in blog => Dashboard => Layout. Seterusnya, klik pada Add A Gadget. Klik pula pada HTML/Javascript dan pastekan kod yang telah di salin tadi ( lihat langkah 1) pada ruangan Content. Seterusnya klik saja Save.

Langkah 3

Drag kod yang telah di Save itu dan letakkan pada bahagian bawah layout.


p/s: Amacam. Canggih tak blog gua lepas pasang link blink-blink. Gua terpaksa pasang untuk tunjuk demo. Makwe-makwe mesti suka. Pada gua pulak macam ..Ahh..Gua x nak cakap.

30 comments:

  1. cantik cantik.. nampak meriah..

    ReplyDelete
  2. To FiD:

    ~ Try letak kursor atas link.

    ReplyDelete
  3. cantik r..
    tapi nampk kefemininan die..
    ye..skali ag nes utamakan kaum hawa..
    tahniah..

    ReplyDelete
  4. To izanuddin:

    ~Gua terasa mcm nak nyanyi lagu 'angin bayu membawa diriku' Feminin.

    ~ Mesti utamakan kaum yang lemah.

    ReplyDelete
  5. dorang bukan lemah...dorang lemau je..
    wakaka...
    aku nak tutorial yg ni...
    yg comment ni...dalam komen de gmbr n post a comment..
    ko paham xmksud aku??

    ReplyDelete
  6. To izanuddin;

    ~Gua buat-buat tak paham. Nanti-nanti la tutorial nya. Cukup 10 orang tanya, baru gua buat. haha.

    ReplyDelete
  7. kedek seyh...
    ko tulis je..
    da ramai ucap tahniah...

    ReplyDelete
  8. To izanuddin:

    ~ Tak bole bro. Gua kena tunggu 10 orang gak yang tanya. Gua tak bole langgar pantang larang. Okla, esok-esok gua postkan.

    p/s: Tapi kalau makwe-makwe yang tanya, sekarang gak gua postkan.Haha. Double standard bukan?

    ReplyDelete
  9. xpe r nes..
    aku da jmpe cara r..
    xyah r susah2 nak letak...
    (nada merajuk)..

    ReplyDelete
  10. To izanuddin:

    ~Gua pasrah lu merajuk

    ReplyDelete
  11. xpe r nes..
    aku da jmpe..cube tgok ngok..
    sprt org melayu kata..
    d mana de kmhuan, di situ de jalan..
    hehe..
    pe2 hal pown..
    lu ttp no 10 r bro...hehe

    ReplyDelete
  12. To izanuddin:

    ~ Haha. Nanti-natila gua buat. Skarang x der masa. Gua tetap no 10. Ada rangking gak tu.

    ReplyDelete
  13. ok2....a'a..must ma kena de rangking...
    haha..
    top 10 tu...
    haha...
    ok2..tq nes...ni yg gua xnak stop jadi pengomen tegar ne..haha~~

    ReplyDelete
  14. To falcon:

    ~ Kelip2 ku sangka api. Guna mozilla firefox.

    ReplyDelete
  15. cempak wat xley pown... uhukk... cane? =(

    ReplyDelete
  16. To Cempaka Biru,miss3808,roslina:

    ~ Silap copy kut. Kena try semula.

    ReplyDelete
  17. da cuba byk kali xley gak lew... =(

    ReplyDelete
  18. To CempakaBiru:

    ~ Tak ada pun kodnya kat blog. Cuba masukkan semula kat HTML/Javascript

    <script src='http://sites.google.com/site/testingsahaja/rainbow.js'/>

    ReplyDelete
  19. still ada gak la....
    aper yg slah ek??

    ReplyDelete
  20. sy dah pasang n dah removed pun itu pelangi..

    skrg ni sy nak macam asal balik..bila ada link,ia berkelip dan keluar garisan.masalhnya skrg ni tak kelip2 langsung,takut org xdpt beza mana link mana bukan..x best ah..tolong ye?

    ReplyDelete
  21. ok gak la, tapi kaler dia tak berapa terang

    ReplyDelete